11 marca 2012

pastelowa koszula z kołnierzem :)

Dobry wieczór :)
Byłam wczoraj na małych poszukiwaniach z D. jakiejś fajnej bluzeczki :) Znalazłam uroczą i w przyzwoitej cenie w stradivariusie... niestety nie było już mojego rozmiaru.. :( Wkurzyłam się niesamowicie, ale dziś rano przypomniała mi się koszula, którą dostałam od starszej siostry - fajna, całkiem nieźle dopasowana, a w dodatku w tym samym kolorze co ta, która chciałam kupić. Zakasałam rękawy i wzięłam się za robote :D


Efekt przed i po :) polecam otworzyć w nowym oknie - czasem nie odtwarza się animacja.. (zresztą wszystkie zdjęcia otwórzcie sobie w nowym oknie - lepiej widać )
zaczynamy:


Przygotowujemy nić w zbliżonym kolorze do koszuli. Kołnierz koszuli ciągle opadał, dlatego zdecydowałam się przyszyć zapięcie, które podtrzyma całą 'konstrukcję' :)
Niestety zapięcie nr 1 pozostawiło ślad po sobie tak więc w tym miejscu doszyję guziczek-atrapę, taki sam jak pozostałe guziki (mam go z metki, dołączony był zapewne na awaryjną sytuację)


Następnie zabieram się za kołnierzyk: przygotowałam sobie koraliki i żyłkę. Przewlekam ją przez kołnierzyk nawleczoną na igłę, ale nie zawiązaną. Po przełożeniu jej przez kołnierzyk, przeciągam jeden z końców na drugą stronę, a drugi koniec zawiązuję na supeł - mooooocno zaciskam i zawiązuję :)
Następnie nawlekam igłę jeszcze raz na żyłkę (ponownie nie robię supełka), teraz zajmuję się przyszywaniem koralików (należy uważać, aby nie 'zgubić' końca żyłki)


A oto i gotowy kołnierzyk :)


Przyszedł czas na rękawy: odcinam 1/3 rękawa (część z guziczkiem) podwijam dwa razy i przyszywam nitką, wzdłuż szycia, oraz w jednym miejscu (na środku) z zewnętrznej strony - teraz mam pewność, że będzie się trzymać :)
Następnie podwijam jeszcze raz i tam, gdzie zszyłam w jednym miejscu doszywam guziczek. Niestety nie mam dla Was zdjęć z tej czynności ponieważ aparat się rozładował...


To by było na tyle - oto gotowa koszula :) 



A to moje inspiracje :

-zdjęcia pochodzą z weheartit.com-


Mam nadzieję, że podoba Wam się moje rozwiązanie. Poszukajcie w swoich szafach może macie coś co można troszkę przerobić :) 

Specjalne podziękowania dla mojego Ukochanego za pomoc w robieniu zdjęć :) ;*

Buziaki ! :)

38 komentarzy:

  1. naprawdę Ci się podobają? super! :D no pewnie do disco polo czasem najlepiej się tańczy! tez lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie przerobiłaś tą koszulę ♥
    zapraszam do siebie.
    nowa notka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, genialnie ją przerobiłaś! Czasem, jak się ma talent, nie trzeba wydawać fortuny, by mieć oryginalne ciuszki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ło, kochana! Gdybym ja jeszcze potrafiła coś więcej niż guzika przyszyć! xD

      Usuń
  4. wygląda świetnie! bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietnie wyglada po ;) chociaz caly kolnierzyk w koralikach moze by lepiej wygladał ??

    OdpowiedzUsuń
  6. świetna przeróbka! pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  7. nono, takie koszule robią furorę, jak zauważyłam ;D
    PS. Dzięki za komentarz- miło, że ktoś jeszcze czeka.. ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Moze sprobuj kupic filc w jasnym kolorze i tym podszyj ? Bedzie sztywniejszy a koraliki beda sie trzymac :)

    OdpowiedzUsuń
  9. oo ekstra.. też mam różową koszulę i zastanawiam sie nad doszyciem perełek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mi się strasznie podoba, już kiedyś miałam się za to zabrać ;D genialnie to wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Musze przyznać, że uroczo to wygląda :)

    ZAPRASZAM: marikape.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. zazdroszczę kreatywności ;)
    Ze zwykłej koszuli można zrobić coś :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo ładnie wygląda po przerobieniu, najlepszy jest kołnierzyk <3 ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. weź nie rób takich super rzeczy <3 haha :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Taki gadżet i jak kobieco wygląda ta koszula ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowne! Mało pracy a efekt zniewalający! :D

    Zapraszam do mnie ;>

    OdpowiedzUsuń
  17. twoje pomysły powalają <3 boski efekt :3
    zapraszam ;3

    OdpowiedzUsuń
  18. jak zwykle super;)
    extra ta koszula;))

    OdpowiedzUsuń
  19. dziękuję, bardzo się cieszę, że się podobają! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie Ci to wyszło :) Ja ostatnio rybaczki na szorty przeobraziłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny pomysł!:) Zazdroszczę ludziom, którzy spojrzą na jakąś rzecz i widzą w niej potencjał:) Ja mam czasami jakiś przebłysk, ale to zdecydowanie za mało:P

    Zapraszam do mnie :) Właśnie trwa konkurs w którym do wygrania zegarek na łańcuszku ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak Kochana jestem na pedagogice;) I właśnie tworzę pomoce dla dzieci na jutro:P
    Co do moich pomysłów to może trochę tego jest ale u Ciebie są zdecydowanie bardziej oryginalne:) Może sobie coś kiedyś podpatrzę i w wolnej chwili się zainspiruję:)

    OdpowiedzUsuń
  23. świetny pomysł z tym kołnierzykiem! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ja wolę wersję z ćwiekami - bardziej rockową.

    OdpowiedzUsuń
  25. Twój blog jest fenomenalny, naprawdę!!! Masz świetne pomysły.:0 Podoba mi się Twój pomysł z koszulą, ale ja bym sobie zrobiła tylko kołnierzyk. Tylko nie wiem, do czego by mi pasował (jestem szarą gimnazjalistką...:<). Doradzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :))
      jeżeli chcesz doszyć koraliki to polecam do tego baletki, dziewczęce upięcie (np kokardka lub kwiatek we włosach) i już masz strój na akademie, na większe wyjście a nawet na zwykły dzień, jeśli chcesz wyglądać inaczej niż zwykle - przyjmując, że na co dzień ubierasz się raczej sportowo niż elegancko ;)
      jeżeli wolisz coś mocniejszego to zrób wersje z dżetami :) wtedy zakładasz przecierane spodnie + tenisówki i gotowe ;)
      Ja na pewno zrobię sobie jeszcze wersje koszula jeansowa + dżety/ćwieki :)
      pozdrawiam gorąco ! :)
      ps. jeśli masz jeszcze jakieś pytania - to śmiało :)

      Usuń
  26. Wyszło bardzo ładnie . wielkie brawa !
    Zapraszam do mnie :http://szalone-moje-zycie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Super pomysł z tą koszulą. :D
    A mam pytanie takie malutkie. :)
    Z jakiej strony zamawiasz np. zaciski to bransoletek ? Lub koraliki ? Lepiej kupować z internety czy po prostu z pasmanterii?
    Miło być jedno, a wyszły dwa. ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co do pytania czy w pasmanterii czy z internetu - zdecydowanie z internetu ! :) szczególnie z allegro :) Zazwyczaj koszt przesyłki to 7 zł niezależnie od wielkości zakupów, a koszt koralików i półfabrykatów jest minimalny 1 - 5 zł :) natomiast w pasmanterii żądają milionów.. minimum 10 zł za 3 koraliki.. nie mówiąc już o tym jak ciężko kupić półfabrykaty... żarty jakieś.. :)

      Usuń
  28. Hej ;) WYGRAŁAŚ GIVEAWAY na moim blogu!:) Odezwij się do mnie żebym mogła Ci wysłać nagrodę ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Mam takie samo pytanie jak laleczka...

    (Twój blog jest świetny!!!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybaczcie dziewczyny, że dopiero teraz..
      wszystkie półfabrykaty zamawiałam zawsze z allegro, zamawiam zawsze od 'CostumeJewellery' oraz raz od 'ANTYKWARIATeduPL'
      Mogę polecić, jeszcze nigdy nie 'odwalili' mi żadnej maniany więc jestem zadowolona :)

      Usuń

to miłe z Twojej strony ! dziękuję za każdy komentarz ♥